Veel gestelde vragen (FAQ)

Tolomeo Mega lamp knippert

Voor de Artemide Tolomeo Mega (uitvoering met dimmer) moet minimaal een 100 watt lichtbron gebruikt worden. Indien er een lichtbron met minder wattage gebruikt wordt, kan dit tot gezoem en/of niet goed functioneren van de dimmer leiden. het gebruik van een spaarlamp in combinatie met een dimmer is niet mogelijk.

Retourrecht 14 dagen

Mocht u over een product onverhoopt niet 100% tevreden zijn, dan kunt u het binnen 14 dagen, onbeschadigd, retour zenden. Belangrijk: om schade te voorkomen, moeten de goederen in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, worden teruggegeven. De kosten voor retourzending kunnen wij helaas niet vergoeden. Het retourrecht geldt niet voor door ons gemonteerde producten en voor producten die niet op de website worden aangeboden. Het retourrecht geld alleen voor consumenten aankopen op afstand (via website of per telefoon). Op alle andere bestellingen is het recht van retour niet van toepassing.

Wilt u gebruik maken van de 14 dagen retourservice dan kunt u uw pakket voldoende gefrankeerd retour sturen. U als klant bent verantwoordelijk voor de verzending.Wij raden u aan om de producten gecontroleerd uit te pakken en al het verpakkingsmateriaal zo heel mogelijk te houden.

Betaling retour termijn

Indien u over een product niet 100% tevreden bent, dan kunt u het product binnen 14 dagen, onbeschadigd, retour zenden , leest u ook onder retourrecht 14 dagen. Als u binnen deze bedenktijd een product terugstuurt dan betalen wij zo snel als mogelijk in elk geval binnen de wettelijke termijn van dertig dagen terug.

Om de afhandeling van de transactie te versnellen is het wenselijk dat u per E-mail kenbaar maakt het product te zullen terugsturen onder vermelding van uw ordernummer en uw bankrekeningnummer.

Wanneer begint de bedenktijd

Koopt u een product bij designtopics, dan begint de bedenktijd één dag nadat u het product hebt gekregen.

Identiteit van de ondernemer

Designtopics
Rijksweg 14
6271 AE  Gulpen
Tel. 0031-43- 450 44 19

Telefonisch. bereikbaar :

Maandag-Zaterdag 10 :00 – 18:00 uur

E-mailadres: Info@designtopics.nl

KvK-nummer: 14084421

BTW-identificatienummer: NL 8187.82.638 B01

EORI-nummer : NL 8187.82.638

 

U krijgt de bezorgkosten terug

Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Assortiment showroom

In onze showroom hebben wij een selectie van ons assortiment gepresenteerd. Samen met de producten die wij op voorraad hebben kunnen wij u een goed beeld geven van het totale assortiment dat wij kunnen leveren. Heeft u een bepaald product op het oog en wilt u deze graag in onze showroom komen bekijken, dan raden wij u aan om van te voren even te bellen zodat wij kunnen aangeven of het product in de showroom staat of op voorraad is.

Betalen via bankoverschrijving

U kunt tijdens het bestellen aangeven dat u via een bankoverschrijving wilt betalen.

U zult wanneer u uw bestelling heeft gedaan, van ons een orderbevestiging ontvangen per e-mail met daarin onze betalingsgegevens.

Wij controleren iedere dag of er betalingen binnen zijn gekomen. Zodra uw betaling is ontvangen wordt uw bestelling verzonden.

Niet thuis bij levering

Als er niemand aanwezig is wanneer uw bestelling geleverd wordt, zal de PostNL de eerst volgende werkdag het pakketje opnieuw aanbieden.

Is het opnieuw niet mogelijk dan ontvangt u een mededeling in uw brievenbus en zal de bezorger van postNL het pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor afgeven.

U kunt het pakket dan bij het door de postNL opgegeven postkantoor afhalen.

Uw pakket zal 10 dagen op het postkantoor blijven. Na deze periode wordt het pakket geretourneerd naar designtopics

Houdt er rekening mee dat bij het afhalen van uw pakket op het postkantoor uw legitimatie en de schriftelijke mededeling van de postbode wordt gevraagd.

U betaalt de verzendkosten

Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? En besluit u binnen 14 werkdagen dat u het product toch niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te betalen.

U bewijst dat u het product hebt teruggestuurd

Stuurt u een product terug? En raakt het product kwijt of beschadigd? Dan moet u wel kosten betalen. Daarom is het verstandig om te vragen naar een \'bericht van ontvangst\' als u iets terugstuurt. U vraagt dit bij het postkantoor of de koeriersdienst. Als het product bij de verkoper is aangekomen, krijgt u hiervan een bewijs. Het is handig om dit bewijs te hebben, want een verkoper kan zeggen dat het product niet is aangekomen. Dan kunt u bewijzen dat dit wel is gebeurd.

Hoe stuurt u het product terug?

Er zijn verschillende manieren om uw product terug te sturen. Heeft uw product een grote waarde? Dan kunt u het bijvoorbeeld ook verzekerd terugsturen. Vraag bij het postkantoor of koerierdienst wat de kosten hiervoor zijn.

Soms geeft de verkoper tips hoe u het product het beste terug kunt sturen voor bijvoorbeeld dure spullen of spullen die makkelijk kapot gaan. Vraag dit na bij de verkoper.

Retour zenden van uw aankoop

Retourzendingen aan het volgende adres :

 

Designtopics
T.a.v. de heer Borgans

Deken Schneidersstraat 33
6271 JC Gulpen

Hoe kan ik betalen?

 

U kunt op de volgende manieren betalen:

Via iDEAL (alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland). Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. U kunt direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

Vooruitbetalen per bank/giro. Indien u voor deze optie kiest ontvangt u na bestelling van een ons e-mail met uw ordernummer en onze bankgegevens. Let er op dat u bij betaling uw ordernummer als referentie gebruikt.

Betaling onder rembours / betaling bij ontvangst van uw bestelling. U betaalt (gepast) contant aan de postbezorger na het in ontvangst nemen van het pakket . Indien u niet thuis bent of geen gepast geld heeft kunt u nog drie weken met PIN betalen op het postkantoor. Deze betaalmethode is mogelijk tot een maximum totaalbedrag van € 2.000,-. Hierboven dient u een andere betaalmethode te kiezen. Voor remboursbetalingen worden € 12,50 extra kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn weergegeven op uw totaalafrekening bij het afronden van uw bestelling.

Verzendkosten

Verzending is bij Designtopics vanaf 150,00 Euro GRATIS